فروم تاپ ایران

ساخت وبلاگ

ژنرال

**
كاربر انجمن
وضعيت : آنلاین
اطلاعات من ارسال‌ها: 3,927
تاریخ عضویت: 21 January 2013
اعتبار: 23,389
%%TYL_NUMTHANKEDLIKED%%
سال تولد:
محل تولد:
محل زندگی: كــــــــــــرج
جنسیت: مرد
شغل:
تاهل: مجرد
حالت من
تلفن همراه
مدل گوشی:
دلنوشته من


ارسال: #1
.........+ عكس
http://s2.picofile.com/file/8260468368/6...o13039.jpg
امضاي هرمان

من اصولا"رفتارمو با شعور طرف مقابلم ست ميكنم... اگه يه وقت از رفتارم ناراحت شدي! يه نگـــــــــــــــــــــــــاه بــــــــــــه شعـــــــــــــــــــــــــــــــورت بنداز!

[تصویر: 4xcc_75mkypymc7jd1vwvx8mh.gif]
1 ساعت پیش
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر پاسخ

ژنرال

**
كاربر انجمن
وضعيت : آنلاین
اطلاعات من ارسال‌ها: 3,927
تاریخ عضویت: 21 January 2013
اعتبار: 23,389
%%TYL_NUMTHANKEDLIKED%%
سال تولد:
محل تولد:
محل زندگی: كــــــــــــرج
جنسیت: مرد
شغل:
تاهل: مجرد
حالت من
تلفن همراه
مدل گوشی:
دلنوشته من


ارسال: #2
RE: .........+ عكس
http://s1.picofile.com/file/8260464918/2...22344a.jpg
امضاي هرمان

من اصولا"رفتارمو با شعور طرف مقابلم ست ميكنم... اگه يه وقت از رفتارم ناراحت شدي! يه نگـــــــــــــــــــــــــاه بــــــــــــه شعـــــــــــــــــــــــــــــــورت بنداز!

[تصویر: 4xcc_75mkypymc7jd1vwvx8mh.gif]
1 ساعت پیش
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر پاسخ

پرش به انجمن:

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 6 مهمان

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 234 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:43

بسیاری از بچه‌ها عادت دارند بیش از حد به والدین خود بچسبند. تحقیقات نشان می‌دهد چسبیدن کودک به والدین نشانه خوبی است؛ این مسئله نشان می‌دهد که کودک به والدین خود اعتماد کرده و آنها را پناهگاه خود می‌داند و در واقع والدین هم همین را می‌خواهند. با این حال، چسبیدن زیاد کودک می‌تواند باعث درماندگی پدر و مادر شود.

بزرگ کردن یک نوجوان یا جوان تجربه دشواری است، اما کنترل و تحت‌نظر داشتن یک کودک که در هیچ حالتی شما را ترک نمی‌کند به مراتب دشوارتر است. به‌ناگهان تعامل‌های روزانه که قبلا مقوله ساده‌ای بود،‌ به مسئله‌ای سرشار از تشویش تبدیل می‌شود. اگر شما هم کودکی دارید که دائم به شما می‌چسبد و نمی‌توانید تکان بخورید، این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

[تصویر: wentcarch3tdfnn6npj5.jpg]

۱. عامل را شناسایی کنید

مطمئنا چسبیدن کودک به شما می‌تواند بی‌دلیل رخ دهد، اما اگر این حرکت کاملا غیرمنتظره رخ داد، احتمالا می‌توانید در این شرایط منبع آن را شناسایی کنید. اما بزرگ‌ترین عامل منفی در این میان چیست؟ تحولات و تغییرات و در شرایطی که تحولات مختلف و مشخصی در کار باشد –مثلا به دنیا آمدن یک خواهر یا برادر جدید یا رفتن به یک خانه جدید– به‌ خاطر داشته باشید که مسئله‌ای که ممکن است برای‌تان کوچک به نظر برسد، برای بچه‌تان مشکل بزرگی خواهد بود.

تحولات ساده و پیش‌پا افتاده که منجر به حرکات نوظهور چسبندگی بچه می‌شوند عبارتند از: عوض کردن مهدکودک یا مدرسه، داشتن پدر و مادری که همیشه در خانه بوده و جز محل کار، به‌جای دیگری نمی‌روند یا پیوستن به یک گروه بازی یا فعالیت جدید. تغییر در روال روزمره به خاطر بیماری یا سفر هم می‌تواند باعث شود که بچه بیشتر به والدینش بچسبد. به‌علاوه، تجربه‌های تکان‌دهنده مانند توفان، آتش‌سوزی یا فرار از سگ ترسناک همسایه هم می‌تواند از عوامل مسبب این مشکل باشد.

۲. ترس‌های کودک را کشف کنید

زمانی که متوجه شدید کودک‌تان عادت کرده مدام به شما بچسبد،‌ باید سعی کنید درباره این مسئله با او صحبت کنید. به هیچ عنوان احساسات یا ترس‌های او را نادیده نگیرید و با شفقت و محبت با او صحبت کنید. به او اطمینان خاطر بدهید که اگر بترسد و به پدر یا مادر نیاز داشته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد. سعی کنید از طریق احساساتش، راهکارهایی پیشنهاد بدهید تا به او کمک کند. برای مثال، اگر از این می‌ترسد که به مهد‌کودک جدیدی برود، در ارتباط با برنامه روزانه با او صحبت کرده و به او بگویید که دقیقا چه زمانی به دنبالش می‌روید. سعی کنی حتما به قولی که می‌دهید پایبند باشید و راس زمان مقرر به‌دنبالش بروید تا حس اطمینان را در او تقویت کنید.

۳. برنامه‌هایش را مرور کنید

اگر دچار شک شدید، سعی کنید تا حد امکان سراغ کارها و برنامه‌های کودک‌تان بروید. به عبارت دیگر،‌ اگر دنیای کودک‌تان تغییر کرده، از این مسئله مطمئن شوید که تمام چیزهای دیگر قابل پیش‌بینی هستند. خصوصا اگر این تغییرات مربوط به تغییرات بزرگ زندگی است، این مسئله باعث می‌شود تا بتوانید احساس تشویش او را کمرنگ کنید تا بداند که بسیاری از چیزها مثل قبل بوده و تغییری نیافته است.

۴. راغب و مشتاق باشید

وقتی یک کودک به ناگهان تبدیل به هیولای چسبنده‌ای می‌شود، این خود نشانه‌ای از رابطه‌ای سالم است، نکته مهم اینجاست که به هیچ عنوان او را تنبیه نکنید یا شدیدا به او ضدحال نزنید. این مسئله می‌تواند برای والدینی که بچه‌های‌شان تقریبا رفتار مستقل و آزادی دارند دشوار باشد، اما بهتر است نسبت به رفتارهایی که طی آن کودک زیاد به شما نمی‌چسبد، ‌سختگیری به خرج ندهید و در عین حال سعی کنید محدودیت‌های سفت و سخت هم برایش قائل شوید.

[تصویر: t37z7awlr47d0nbhypm.jpg]

5. محدودیت‌هایی برایش قائل شوید

در شرایطی که به وضوح دوست دارید کودک‌تان درک کند که نیاز به پدر و مادر، کاملا عادی بوده یا تشویش داشتن نسبت به تغییرات یا ترسیدن به خاطر ریسک قرار گرفتن در یک موقعیت جدید امری طبیعی است، باید سعی کنید محدودیت‌هایی هم برای او قائل شوید. بهتر است از این مسئله اطمینان حاصل کنید و به کودک‌تان بگویید که محدودیت چیست. در برخی مواقع برای والدین زمانی که کودک چسبنده خود را به مهدکودک می‌سپارند، «جیم شدن» کار ساده‌تری خواهد بود. متاسفانه، این مسئله می‌تواند باعث شود که رفتار کودک بدتر از قبل شود؛ چراکه موقعیت فعلی برای او،‌ غیرقابل ‌پیش‌بینی‌تر از قبل شده است. سعی کنید مثلا تایمر ساعت را روی پنج دقیقه تنظیم کنید و وقتی زنگ خورد، به او بفهمانید که وقت آن است که بروید.

۶. چقدر به استقلال او احترام می‌گذارید؟

وقتی این رفتار کودک‌تان فروکش کرد، به رفتارهای او در قبال داشتن شخصیتی مستقل احترام بگذارید و او را به این کار تشویق کرده و اصلا تنبیه‌اش نکنید. هیچ‌وقت ترس‌ها و احساساتش را به سخره نگیرید و بگذارید خیالش از این مسئله راحت شود که بی چون و چرا دوستش دارید.

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 12:53

برای از دست دادن وزن، نیاز به سوزاندن کالری بیشتر از مصرف می باشد ورزش می تواند به شما در رسیدن به این هدف با سوزاندن مقداری کالری اضافی کمک کند با این حال، برخی از مردم ادعا می کنند که ورزش برای کاهش وزن آنها موثر نبوده است.

این ممکن است به این دلیل باشد که ورزش گرسنگی را در برخی از افراد افزایش می دهد و سبب می شود تا آنها کالری بیشتر سوزاده شده در طول تمرین بخورند. آیا ورزش واقعاً برای کاهش وزن مفید است؟

[تصویر: 0j1g7mp9xzt6ru2fh5om.jpg]

ورزش دارای خواص سلامتی قدرتمند است.

آن می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، دیابت، چاقی، پوکی استخوان و برخی سرطان ها را کاهش دهد.

در واقع، افرادی که به طور منظم فعالیت می کنند تصور می شود احتمال مرگ ناشی از بسیاری از این بیماری ها تا 50٪ پایین تر آید.

ورزش نیز فوق العاده برای سلامت روان شما خوب است و می تواند به شما کمک کند تا استرس را مدیریت کند.

اثرات ورزش را در ذهن داشته باشید حتی اگر آن برای کاهش وزن موثر نیست آن هنوز هم مزایای دیگر دارد که به همان اندازه مهم (اگر نه بیشتر) هستند.

به از دست دادن چربی فکر کنید نه از دست دادن وزن

ورزش اغلب برای کاهش وزن توصیه می شود اما مردم باید واقعاً هدفشان برای از دست دادن چربی باشد.

اگر شما به سادگی مصرف کالری خود را برای از دست دادن وزن، بدون ورزش کاهش دهید شما احتمالاً عضله و همچنین از چربی را از دست می دهید.

در واقع، تخمین زده شده زمانی که مردم وزن از دست می دهند حدود یک چهارم از وزن آنها از دست دادن عضله است.

هنگامی که شما کالری را کاهش می دهید بدن شما مجبور است منابع دیگر از سوخت پیدا کند متاسفانه، این به معنی سوزاندن پروتئین عضله همراه با ذخایر چربی شما است.

از جمله برنامه ورزشی در کنار رژیم غذایی مقدار از دست دادن عضلات شما را کاهش می دهد.

[تصویر: bxu73xl0xvwxfa649ab6.jpg]

این نیز مهم است زیرا ماهیچه سوخت و ساز فعال تری از چربی دارد.

جلوگیری از از دست رفتن عضلات می تواند به مقابله با کاهش سرعت سوخت و ساز کمک کند که هنگامی رخ می دهد که شما وزن از دست می دهید و باعث می شود از دست دادن وزن و نگه داشتن آن سخت تر شود.

علاوه بر این، بسیاری از فواید ورزش فقط از دست دادن وزن نیست بلکه شامل بهبود در ترکیب بدن، تناسب اندام کلی و سلامت متابولیک است.

حتی اگر شما "وزن" از دست بدهید شما ممکن است هنوز چربی از دست بدهید و به جای آن عضله سازی کنید.

به همین دلیل، اندازه گیری اندازه دور کمر و درصد چربی بدن لحظه به لحظه می تواند مفید باشد.

قلب می تواند به سوزاندن کالری و چربی های بدن شما کمک کند

یکی از محبوب ترین انواع ورزش برای کاهش وزن ورزش های هوازی است همچنین به عنوان ورزش های قلبی شناخته شده است. مثالها عبارتند از پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا است.

ورزش های هوازی یک اثر عمده ای بر توده عضلانی شما ندارد حداقل نه در مقایسه با بلند کردن وزنه. با این حال، آن در سوزاندن کالری بسیار موثر است.

یک مطالعه اخیر در طول 10ماه اثرات ورزش های قلبی را روی 141 فرد چاق یا دارای اضافه وزن بررسی کردند. آنها را به سه گروه تقسیم شدند و کاهش کالری دریافتی گفته نشد.

گروه 1: سوزاندن 400 کالری با انجام ورزش های قلبی 5 روز در هفته.

گروه 2: سوزاندن 600 کالری با انجام ورزش های قلبی 5 روز در هفته.

گروه 3:

بدون ورزش.

گروه 1 شرکت کنندگان 4.3٪ از وزن بدن خود را از دست دادند در حالی که گروه 2 کمی بیشتر در حدود 5.7٪ از دست دادند. گروه کنترل، که ورزش نکردند، در واقع 0.5 درصد وزن به دست آوردند.

مطالعات دیگر نیز نشان می دهد ورزش های قلبی می تواند به شما در سوزاندن چربی، به خصوص چربی خطرناک شکم عامل افزایش دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی کمک کند.

بنابراین، اضافه کردن ورزش های قلبی در شیوه زندگی به احتمال زیاد به شما در مدیریت وزن و بهبود سلامت متابولیک کمک می کند.

بلند کردن وزنه کمک می کند تا شما کالری بیشتری در حدود ساعت بسوزانید

همه فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند کالری می سوزاند.

با این حال، تمرین های مقاومتی مانند وزنه برداری مزایای فراتر از آن دارد.

ورزش های مقاومتی به افزایش قدرت، تن و داشتن مقدار عضلات کمک می کند.

این برای سلامت طولانی مدت مهم است که بزرگسالان غیر فعال بین 3 - 8٪ از توده عضلانی خود را در هر دهه از دست می دهند.

مقدار بیشتری از عضله نیز سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد و به سوزاندن کالری بیشتر در سراسر ساعت حتی در حالت استراحت کمک می کند.

[تصویر: g3fc7zmqnnk4pzefjuh.jpg]

این همچنین از افت سوخت و ساز بدن جلوگیری می کند و می تواند در کنار کاهش وزن رخ دهد.

یک مطالعه روی 48 زن دارای اضافه وزن با یک رژیم غذایی بسیار کم کالری پیدا شده است افراد به دنبال وزنه برداری توده عضلانی، میزان سوخت و ساز و قدرت خود را حفظ گردند حتی اگر آنها وزن از دست دادند.

زنانی که وزنه برداری نکردند همچنین وزن از دست دادند اما آنها نیز از دست داده توده عضلانی بیشتر و کاهش سوخت و ساز بدن در را تجربه کردند.

به این دلیل، انجام نوعی از ورزش های قدرتی واقعاً یک برنامه کاهش وزن موثر طولانی مدت است. این باعث می شود آنها آسان تر کاهش وزن خود را حفظ کنند که در واقع بسیار سخت تر از از دست دادن وزن در وهله اول است.

افرادی که ورزش می کنند گاهی اوقات بیشتر می خورند

یکی از مشکلات اصلی با ورزش و کاهش وزن این است که ورزش روی تعادل انرژی تاثیر می گذارد.

همچنین می تواند سطح اشتها و گرسنگی را افزایش دهد که ممکن است در خوردن کالری بیشتری شما تاثیر بگذارد.

ورزش ممکن است سطح گرسنگی را افزایش دهد.

یکی از شکایات اصلی در مورد ورزش این است که می تواند شما را گرسنه کرده و شما بیشتر غذا بخورید.

همچنین پیشنهاد شده است که ورزش ممکن است تعداد کالری سوزانده شده را افزایش می دهد و بدن با خوردن مواد غذایی "پاداش" می گیرد. این می تواند از کاهش وزن جلوگیری و حتی به افزایش وزن منجر شود.

اگر چه برای همه صدق نمی کند مطالعات نشان می دهد که برخی از مردم پس از کار کردن بیشتر می خورند که می تواند از کاهش وزن انها جلوگیری کند.

ورزش ممکن است روی هورمون تنظیم کننده اشتها اثر بگذارد

فعالیت بدنی ممکن است هورمون گرلین را تحت تاثیر قرار دهد. گرلین نیز به عنوان "هورمون گرسنگی" محرک اشتها شناخته شده است.

جالب توجه است مطالعات نشان می دهد که اشتها پس از ورزش شدید سرکوب شده است. این را به عنوان "بی اشتهایی ورزش" شناخته شده و به نظر می رسد به کاهش گرلین گره خورده است.

با این حال، سطوح گرلین پس از حدود نیم ساعت به حالت عادی می رود.

بنابراین اگر چه ارتباطی بین اشتها و گرلین وجود دارد به نظر نمی رسد در واقع شما چقدر می خورید.اثر بر اشتها ممکن است توسط فرد متفاوت باشد.

مطالعات بر روی مصرف کالری بعد از ورزش مختلط هستند. این در حال حاضر به رسمیت شناخته شده است که هر دو اشتها و جذب غذا بعد از ورزش می تواند در میان مردم متفاوت است.

به عنوان مثال، نشان داده شده است که زنان پس از کار کردن گرسنه تر از مردان می شوند و مردم لاغر ممکن است گرسنگی کمتر از افراد چاق را تجربه کنند.


آیا ورزش در کاهش وزن به شما کمک می کند؟

اثرات ورزش در کاهش یا افزایش وزن از فردی به فرد متفاوت است.

اگر چه بیشتر افرادی که ورزش می کنند در دراز مدت وزن از دست می دهند برخی از افراد وزنشان پایدار باقی می ماند و یک تعداد کمی از مردم حتی افزایش وزن پیدا می کنند.

با این حال، برخی از کسانی که وزن به دست آوردند در واقع عضله به دست آوردند نه چربی.

در مقایسه رژیم غذایی و ورزش، تغییر در رژیم لاغری برای کاهش وزن از ورزش بیشتر موثر است.

با این حال، استراتژی موثر برای کاهش وزن در هر دو رژیم غذایی و ورزش است.

افرادی که وزن کم می کنند و آن را ثابت نگه می دارند تمایل به ورزش زیاد دارند

نگه داشتن وزن هنگامی که شما آن را از دست داده اید سخت است.

در واقع، برخی مطالعات نشان می دهد که 85 درصد از افرادی که روی رژیم غذایی کاهش وزن هستند قادر به نگه داشتن وزن می باشند.

جالب توجه است، مطالعات در افرادی که مقدار زیادی وزن از دست داده اند و آن را برای سال ها نگهداری کردند این افراد تمایل به ورزش در مقدار زیاد، تا یک ساعت در روز دارند.

بهتر است از پیدا کردن یک نوع فعالیت بدنی متناسب با شیوه زندگی خود لذت ببرید. به این ترتیب، شما یک شانس بهتر برای نگه داشتن وزن دارید.

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 12:53

خستگي هاي آدمي

يك جا تمام ميشود

حرفهايش يك جايي

فقط نگاه ميشود

خاطراتش يك جايي

در يك قاب عكس خلاصه ميشود

دل آدمي يك جايي ميرسد

كه براي هيچكس نميتپد

و چشم هايش انتظار هيچ فصلي

هيچ آمدني

هيچ رفتني

را نميكشد

آدمي يك جايي خودش را

به سيل اشك هايش ميسپارد

و در شيار گونه هايش محو ميشود

آدمي يك جايي

گوشش را ميگذارد

روي قلبش

ساعت شنيه زندگي آش را برميگرداند

و طعم گس آخرين

دانه هاي بودنش

را مزه مزه ميكند

آدمي را ميشناسم

كه زمان رفتنش نبود

اما تمام شدن را آغاز كرد

آدميست ديگر

يك جايي دنيايش را

با خستگي هايش طاق ميزند

كم مي آورد زندگي را

و

براي هميشه تمام ميشود

سونيا كياني

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 128 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 12:53

بسیاری از بچه‌ها عادت دارند بیش از حد به والدین خود بچسبند. تحقیقات نشان می‌دهد چسبیدن کودک به والدین نشانه خوبی است؛ این مسئله نشان می‌دهد که کودک به والدین خود اعتماد کرده و آنها را پناهگاه خود می‌داند و در واقع والدین هم همین را می‌خواهند. با این حال، چسبیدن زیاد کودک می‌تواند باعث درماندگی پدر و مادر شود.

بزرگ کردن یک نوجوان یا جوان تجربه دشواری است، اما کنترل و تحت‌نظر داشتن یک کودک که در هیچ حالتی شما را ترک نمی‌کند به مراتب دشوارتر است. به‌ناگهان تعامل‌های روزانه که قبلا مقوله ساده‌ای بود،‌ به مسئله‌ای سرشار از تشویش تبدیل می‌شود. اگر شما هم کودکی دارید که دائم به شما می‌چسبد و نمی‌توانید تکان بخورید، این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

[تصویر: wentcarch3tdfnn6npj5.jpg]

۱. عامل را شناسایی کنید

مطمئنا چسبیدن کودک به شما می‌تواند بی‌دلیل رخ دهد، اما اگر این حرکت کاملا غیرمنتظره رخ داد، احتمالا می‌توانید در این شرایط منبع آن را شناسایی کنید. اما بزرگ‌ترین عامل منفی در این میان چیست؟ تحولات و تغییرات و در شرایطی که تحولات مختلف و مشخصی در کار باشد –مثلا به دنیا آمدن یک خواهر یا برادر جدید یا رفتن به یک خانه جدید– به‌ خاطر داشته باشید که مسئله‌ای که ممکن است برای‌تان کوچک به نظر برسد، برای بچه‌تان مشکل بزرگی خواهد بود.

تحولات ساده و پیش‌پا افتاده که منجر به حرکات نوظهور چسبندگی بچه می‌شوند عبارتند از: عوض کردن مهدکودک یا مدرسه، داشتن پدر و مادری که همیشه در خانه بوده و جز محل کار، به‌جای دیگری نمی‌روند یا پیوستن به یک گروه بازی یا فعالیت جدید. تغییر در روال روزمره به خاطر بیماری یا سفر هم می‌تواند باعث شود که بچه بیشتر به والدینش بچسبد. به‌علاوه، تجربه‌های تکان‌دهنده مانند توفان، آتش‌سوزی یا فرار از سگ ترسناک همسایه هم می‌تواند از عوامل مسبب این مشکل باشد.

۲. ترس‌های کودک را کشف کنید

زمانی که متوجه شدید کودک‌تان عادت کرده مدام به شما بچسبد،‌ باید سعی کنید درباره این مسئله با او صحبت کنید. به هیچ عنوان احساسات یا ترس‌های او را نادیده نگیرید و با شفقت و محبت با او صحبت کنید. به او اطمینان خاطر بدهید که اگر بترسد و به پدر یا مادر نیاز داشته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد. سعی کنید از طریق احساساتش، راهکارهایی پیشنهاد بدهید تا به او کمک کند. برای مثال، اگر از این می‌ترسد که به مهد‌کودک جدیدی برود، در ارتباط با برنامه روزانه با او صحبت کرده و به او بگویید که دقیقا چه زمانی به دنبالش می‌روید. سعی کنی حتما به قولی که می‌دهید پایبند باشید و راس زمان مقرر به‌دنبالش بروید تا حس اطمینان را در او تقویت کنید.

۳. برنامه‌هایش را مرور کنید

اگر دچار شک شدید، سعی کنید تا حد امکان سراغ کارها و برنامه‌های کودک‌تان بروید. به عبارت دیگر،‌ اگر دنیای کودک‌تان تغییر کرده، از این مسئله مطمئن شوید که تمام چیزهای دیگر قابل پیش‌بینی هستند. خصوصا اگر این تغییرات مربوط به تغییرات بزرگ زندگی است، این مسئله باعث می‌شود تا بتوانید احساس تشویش او را کمرنگ کنید تا بداند که بسیاری از چیزها مثل قبل بوده و تغییری نیافته است.

۴. راغب و مشتاق باشید

وقتی یک کودک به ناگهان تبدیل به هیولای چسبنده‌ای می‌شود، این خود نشانه‌ای از رابطه‌ای سالم است، نکته مهم اینجاست که به هیچ عنوان او را تنبیه نکنید یا شدیدا به او ضدحال نزنید. این مسئله می‌تواند برای والدینی که بچه‌های‌شان تقریبا رفتار مستقل و آزادی دارند دشوار باشد، اما بهتر است نسبت به رفتارهایی که طی آن کودک زیاد به شما نمی‌چسبد، ‌سختگیری به خرج ندهید و در عین حال سعی کنید محدودیت‌های سفت و سخت هم برایش قائل شوید.

[تصویر: t37z7awlr47d0nbhypm.jpg]

5. محدودیت‌هایی برایش قائل شوید

در شرایطی که به وضوح دوست دارید کودک‌تان درک کند که نیاز به پدر و مادر، کاملا عادی بوده یا تشویش داشتن نسبت به تغییرات یا ترسیدن به خاطر ریسک قرار گرفتن در یک موقعیت جدید امری طبیعی است، باید سعی کنید محدودیت‌هایی هم برای او قائل شوید. بهتر است از این مسئله اطمینان حاصل کنید و به کودک‌تان بگویید که محدودیت چیست. در برخی مواقع برای والدین زمانی که کودک چسبنده خود را به مهدکودک می‌سپارند، «جیم شدن» کار ساده‌تری خواهد بود. متاسفانه، این مسئله می‌تواند باعث شود که رفتار کودک بدتر از قبل شود؛ چراکه موقعیت فعلی برای او،‌ غیرقابل ‌پیش‌بینی‌تر از قبل شده است. سعی کنید مثلا تایمر ساعت را روی پنج دقیقه تنظیم کنید و وقتی زنگ خورد، به او بفهمانید که وقت آن است که بروید.

۶. چقدر به استقلال او احترام می‌گذارید؟

وقتی این رفتار کودک‌تان فروکش کرد، به رفتارهای او در قبال داشتن شخصیتی مستقل احترام بگذارید و او را به این کار تشویق کرده و اصلا تنبیه‌اش نکنید. هیچ‌وقت ترس‌ها و احساساتش را به سخره نگیرید و بگذارید خیالش از این مسئله راحت شود که بی چون و چرا دوستش دارید.

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 3:57

برای از دست دادن وزن، نیاز به سوزاندن کالری بیشتر از مصرف می باشد ورزش می تواند به شما در رسیدن به این هدف با سوزاندن مقداری کالری اضافی کمک کند با این حال، برخی از مردم ادعا می کنند که ورزش برای کاهش وزن آنها موثر نبوده است.

این ممکن است به این دلیل باشد که ورزش گرسنگی را در برخی از افراد افزایش می دهد و سبب می شود تا آنها کالری بیشتر سوزاده شده در طول تمرین بخورند. آیا ورزش واقعاً برای کاهش وزن مفید است؟

[تصویر: 0j1g7mp9xzt6ru2fh5om.jpg]


ورزش دارای خواص سلامتی قدرتمند است.

آن می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، دیابت، چاقی، پوکی استخوان و برخی سرطان ها را کاهش دهد.

در واقع، افرادی که به طور منظم فعالیت می کنند تصور می شود احتمال مرگ ناشی از بسیاری از این بیماری ها تا 50٪ پایین تر آید.

ورزش نیز فوق العاده برای سلامت روان شما خوب است و می تواند به شما کمک کند تا استرس را مدیریت کند.

اثرات ورزش را در ذهن داشته باشید حتی اگر آن برای کاهش وزن موثر نیست آن هنوز هم مزایای دیگر دارد که به همان اندازه مهم (اگر نه بیشتر) هستند.

به از دست دادن چربی فکر کنید نه از دست دادن وزن

ورزش اغلب برای کاهش وزن توصیه می شود اما مردم باید واقعاً هدفشان برای از دست دادن چربی باشد.

اگر شما به سادگی مصرف کالری خود را برای از دست دادن وزن، بدون ورزش کاهش دهید شما احتمالاً عضله و همچنین از چربی را از دست می دهید.

در واقع، تخمین زده شده زمانی که مردم وزن از دست می دهند حدود یک چهارم از وزن آنها از دست دادن عضله است.

هنگامی که شما کالری را کاهش می دهید بدن شما مجبور است منابع دیگر از سوخت پیدا کند متاسفانه، این به معنی سوزاندن پروتئین عضله همراه با ذخایر چربی شما است.

از جمله برنامه ورزشی در کنار رژیم غذایی مقدار از دست دادن عضلات شما را کاهش می دهد.

[تصویر: bxu73xl0xvwxfa649ab6.jpg]

این نیز مهم است زیرا ماهیچه سوخت و ساز فعال تری از چربی دارد.

جلوگیری از از دست رفتن عضلات می تواند به مقابله با کاهش سرعت سوخت و ساز کمک کند که هنگامی رخ می دهد که شما وزن از دست می دهید و باعث می شود از دست دادن وزن و نگه داشتن آن سخت تر شود.

علاوه بر این، بسیاری از فواید ورزش فقط از دست دادن وزن نیست بلکه شامل بهبود در ترکیب بدن، تناسب اندام کلی و سلامت متابولیک است.

حتی اگر شما "وزن" از دست بدهید شما ممکن است هنوز چربی از دست بدهید و به جای آن عضله سازی کنید.

به همین دلیل، اندازه گیری اندازه دور کمر و درصد چربی بدن لحظه به لحظه می تواند مفید باشد.

قلب می تواند به سوزاندن کالری و چربی های بدن شما کمک کند

یکی از محبوب ترین انواع ورزش برای کاهش وزن ورزش های هوازی است همچنین به عنوان ورزش های قلبی شناخته شده است. مثالها عبارتند از پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا است.

ورزش های هوازی یک اثر عمده ای بر توده عضلانی شما ندارد حداقل نه در مقایسه با بلند کردن وزنه. با این حال، آن در سوزاندن کالری بسیار موثر است.

یک مطالعه اخیر در طول 10ماه اثرات ورزش های قلبی را روی 141 فرد چاق یا دارای اضافه وزن بررسی کردند. آنها را به سه گروه تقسیم شدند و کاهش کالری دریافتی گفته نشد.

گروه 1: سوزاندن 400 کالری با انجام ورزش های قلبی 5 روز در هفته.

گروه 2: سوزاندن 600 کالری با انجام ورزش های قلبی 5 روز در هفته.

گروه 3:

بدون ورزش.

گروه 1 شرکت کنندگان 4.3٪ از وزن بدن خود را از دست دادند در حالی که گروه 2 کمی بیشتر در حدود 5.7٪ از دست دادند. گروه کنترل، که ورزش نکردند، در واقع 0.5 درصد وزن به دست آوردند.

مطالعات دیگر نیز نشان می دهد ورزش های قلبی می تواند به شما در سوزاندن چربی، به خصوص چربی خطرناک شکم عامل افزایش دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی کمک کند.

بنابراین، اضافه کردن ورزش های قلبی در شیوه زندگی به احتمال زیاد به شما در مدیریت وزن و بهبود سلامت متابولیک کمک می کند.

بلند کردن وزنه کمک می کند تا شما کالری بیشتری در حدود ساعت بسوزانید

همه فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند کالری می سوزاند.

با این حال، تمرین های مقاومتی مانند وزنه برداری مزایای فراتر از آن دارد.

ورزش های مقاومتی به افزایش قدرت، تن و داشتن مقدار عضلات کمک می کند.

این برای سلامت طولانی مدت مهم است که بزرگسالان غیر فعال بین 3 - 8٪ از توده عضلانی خود را در هر دهه از دست می دهند.

مقدار بیشتری از عضله نیز سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد و به سوزاندن کالری بیشتر در سراسر ساعت حتی در حالت استراحت کمک می کند.

[تصویر: g3fc7zmqnnk4pzefjuh.jpg]

این همچنین از افت سوخت و ساز بدن جلوگیری می کند و می تواند در کنار کاهش وزن رخ دهد.

یک مطالعه روی 48 زن دارای اضافه وزن با یک رژیم غذایی بسیار کم کالری پیدا شده است افراد به دنبال وزنه برداری توده عضلانی، میزان سوخت و ساز و قدرت خود را حفظ گردند حتی اگر آنها وزن از دست دادند.

زنانی که وزنه برداری نکردند همچنین وزن از دست دادند اما آنها نیز از دست داده توده عضلانی بیشتر و کاهش سوخت و ساز بدن در را تجربه کردند.

به این دلیل، انجام نوعی از ورزش های قدرتی واقعاً یک برنامه کاهش وزن موثر طولانی مدت است. این باعث می شود آنها آسان تر کاهش وزن خود را حفظ کنند که در واقع بسیار سخت تر از از دست دادن وزن در وهله اول است.

افرادی که ورزش می کنند گاهی اوقات بیشتر می خورند

یکی از مشکلات اصلی با ورزش و کاهش وزن این است که ورزش روی تعادل انرژی تاثیر می گذارد.

همچنین می تواند سطح اشتها و گرسنگی را افزایش دهد که ممکن است در خوردن کالری بیشتری شما تاثیر بگذارد.

ورزش ممکن است سطح گرسنگی را افزایش دهد.

یکی از شکایات اصلی در مورد ورزش این است که می تواند شما را گرسنه کرده و شما بیشتر غذا بخورید.

همچنین پیشنهاد شده است که ورزش ممکن است تعداد کالری سوزانده شده را افزایش می دهد و بدن با خوردن مواد غذایی "پاداش" می گیرد. این می تواند از کاهش وزن جلوگیری و حتی به افزایش وزن منجر شود.

اگر چه برای همه صدق نمی کند مطالعات نشان می دهد که برخی از مردم پس از کار کردن بیشتر می خورند که می تواند از کاهش وزن انها جلوگیری کند.

ورزش ممکن است روی هورمون تنظیم کننده اشتها اثر بگذارد

فعالیت بدنی ممکن است هورمون گرلین را تحت تاثیر قرار دهد. گرلین نیز به عنوان "هورمون گرسنگی" محرک اشتها شناخته شده است.

جالب توجه است مطالعات نشان می دهد که اشتها پس از ورزش شدید سرکوب شده است. این را به عنوان "بی اشتهایی ورزش" شناخته شده و به نظر می رسد به کاهش گرلین گره خورده است.

با این حال، سطوح گرلین پس از حدود نیم ساعت به حالت عادی می رود.

بنابراین اگر چه ارتباطی بین اشتها و گرلین وجود دارد به نظر نمی رسد در واقع شما چقدر می خورید.اثر بر اشتها ممکن است توسط فرد متفاوت باشد.

مطالعات بر روی مصرف کالری بعد از ورزش مختلط هستند. این در حال حاضر به رسمیت شناخته شده است که هر دو اشتها و جذب غذا بعد از ورزش می تواند در میان مردم متفاوت است.

به عنوان مثال، نشان داده شده است که زنان پس از کار کردن گرسنه تر از مردان می شوند و مردم لاغر ممکن است گرسنگی کمتر از افراد چاق را تجربه کنند.


آیا ورزش در کاهش وزن به شما کمک می کند؟

اثرات ورزش در کاهش یا افزایش وزن از فردی به فرد متفاوت است.

اگر چه بیشتر افرادی که ورزش می کنند در دراز مدت وزن از دست می دهند برخی از افراد وزنشان پایدار باقی می ماند و یک تعداد کمی از مردم حتی افزایش وزن پیدا می کنند.

با این حال، برخی از کسانی که وزن به دست آوردند در واقع عضله به دست آوردند نه چربی.

در مقایسه رژیم غذایی و ورزش، تغییر در رژیم لاغری برای کاهش وزن از ورزش بیشتر موثر است.

با این حال، استراتژی موثر برای کاهش وزن در هر دو رژیم غذایی و ورزش است.

افرادی که وزن کم می کنند و آن را ثابت نگه می دارند تمایل به ورزش زیاد دارند

نگه داشتن وزن هنگامی که شما آن را از دست داده اید سخت است.

در واقع، برخی مطالعات نشان می دهد که 85 درصد از افرادی که روی رژیم غذایی کاهش وزن هستند قادر به نگه داشتن وزن می باشند.

جالب توجه است، مطالعات در افرادی که مقدار زیادی وزن از دست داده اند و آن را برای سال ها نگهداری کردند این افراد تمایل به ورزش در مقدار زیاد، تا یک ساعت در روز دارند.

بهتر است از پیدا کردن یک نوع فعالیت بدنی متناسب با شیوه زندگی خود لذت ببرید. به این ترتیب، شما یک شانس بهتر برای نگه داشتن وزن دارید.

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 3:57

خستگي هاي آدمي

يك جا تمام ميشود

حرفهايش يك جايي

فقط نگاه ميشود

خاطراتش يك جايي

در يك قاب عكس خلاصه ميشود

دل آدمي يك جايي ميرسد

كه براي هيچكس نميتپد

و چشم هايش انتظار هيچ فصلي

هيچ آمدني

هيچ رفتني

را نميكشد

آدمي يك جايي خودش را

به سيل اشك هايش ميسپارد

و در شيار گونه هايش محو ميشود

آدمي يك جايي

گوشش را ميگذارد

روي قلبش

ساعت شنيه زندگي آش را برميگرداند

و طعم گس آخرين

دانه هاي بودنش

را مزه مزه ميكند

آدمي را ميشناسم

كه زمان رفتنش نبود

اما تمام شدن را آغاز كرد

آدميست ديگر

يك جايي دنيايش را

با خستگي هايش طاق ميزند

كم مي آورد زندگي را

و

براي هميشه تمام ميشود

سونيا كياني

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 113 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 3:57

ارسال‌ها: 18,264
تاریخ عضویت: ۲۸ فروردين ۱۳۹۰
اعتبار: 103371 |
لایک کرده: 5,497
لایکیده شده: 9,908 در 5,018 موضوع
سال تولد: 1363
محل تولد: تهران
محل زندگی: همدان
جنسیت:
شغل:
تاهل: متاهل
مدل گوشی :LG lbeloa
تلفن همراه :
حالت من

دلنوشته من:
˙·٠•♥✿3.2.1بی خیال غصه. ✿♥•٠·˙

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 2:59

ارسال‌ها: 18,264
تاریخ عضویت: ۲۸ فروردين ۱۳۹۰
اعتبار: 103371 |
لایک کرده: 5,497
لایکیده شده: 9,908 در 5,018 موضوع
سال تولد: 1363
محل تولد: تهران
محل زندگی: همدان
جنسیت:
شغل:
تاهل: متاهل
مدل گوشی :LG lbeloa
تلفن همراه :
حالت من

دلنوشته من:
˙·٠•♥✿3.2.1بی خیال غصه. ✿♥•٠·˙

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 2:59

تابستان كه مي‌شود دلمان ديگر خورش و خوراك و غذاهاي آب‌دار نمي‌خواهد. همه ما در ماه رمضان از ترس گرسنه شدن در همان دو وعده افطار و سحر آنقدر غذاهاي سنتي و مقوي خورده‌ايم كه حالا دلمان تنوع مي‌خواهد. در این مطلب روش تهيه چند مدل غذاي سبك و متفاوت را پيشنهاد داده‌ايم كه درتهيه همه‌شان يك فرمول واحد وجود دارد؛ اينكه قبل از مرحله پخت همه را اول بايد بقچه‌پيچ كنيد و بعد بپزيد. تنوع اين مدل غذاها كم هم نيست.

[تصویر: r6nki72jwgnl30i19edl.gif]

بورك

مواد لازم براي 2 نفر:

12 برگ مثلثي خمير يوفكا
300 گرم گوشت چرخ كرده
250 گرم قارچ
2 عدد فلفل دلمه‌اي رنگي
100 گرم پنير پيتزای رنده شده
1 عدد پياز متوسط
1 عدد تخم مرغ
3 /1 پيمانه شير
3 /1 پيمانه روغن
1 ق س رب گوجه فرنگي
2 /1 ق م آويشن
1 ق م زيره آسياب شده
نمك و فلفل به مقدار لازم
مقداري تخم خرفه يا كنجد براي روي نان‌ها

[تصویر: u79nd1nyqlokhjcaafoc.jpg]

طرز تهیه:

1. پياز را پوست كنده، شسته و نگيني خرد كنيد. داخل تابه مقداري روغن ريخته، روي حرارت بگذاريد تا داغ شود. پيازها را در روغن داغ ريخته، تفت دهيد. وقتي پيازها خوب طلايي و برشته شدند، گوشت چرخ كرده را به آنها افزوده و با قاشق از هم باز كرده، و سرخ كنيد. ادويه‌جات (نمك، فلفل، آويشن و زيره) را هم به گوشت بيفزاييد تا گوشت حين سرخ شدن مزه‌دار شود.

2. قارچ‌ها را شسته، ورقه‌اي يا نگيني (به دلخواه) خرد كنيد. وقتي گوشت سرخ شد، قارچ‌ها را هم اضافه كرده، تفت دهيد. حالا نوبت رب گوجه فرنگي است كه با مواد مخلوط شود. فلفل‌هاي دلمه‌اي را شسته، تخم‌هاي داخل‌شان را بيرون بياوريد و آنها را نگيني خرد كنيد.

3. تخم‌مرغ را شكسته، زرده و سفيده آن را از هم جدا كرده و در ظرف‌هاي جداگانه‌ بريزيد. به سفيده تخم مرغ، شير و روغن اضافه كرده و با چنگال خوب هم بزنيد. خميرهاي مثلثي يوفكا را روي سطحی صافي بچينيد.و اين مخلوط را با قلم‌موي مخصوص آشپزي روي خميرهاي يوفكا بماليد.

4. حالا با قاشق مقداري از مايه گوشت را برداشته، روي قسمت پهن خمير (قاعده مثلث) بريزيد. روي مايه گوشت كمي فلفل دلمه‌اي نگيني شده و مقداري پنير پيتزاي رنده شده بريزيد. از همان قسمتي كه مواد را ريخته‌ايد (قسمت پهن يا قاعده مثلث) نان را از سطح جدا كرده و به آرامي به شكل لوله جمع كنيد؛ طوري كه قسمت نوك مثلث روي رول قرار بگيرد.

5. زرده تخم‌مرغ را با چنگال خوب بزنيد و بعد با قلم‌موي آشپزي روي نان‌هاي بورك آماده شده بماليد و روي اين لايه چسبناك را كنجد يا تخم خرفه بپاشيد. فر را هم روشن كنيد تا با دماي 180 درجه سانتي‌گراد گرم شود.

6. بورك‌هاي آماده شده را در سيني‌ فر بچينيد. بعد از گرم شدن فر، سيني را در طبقه وسط قرار دهيد و به مدت حدود يك ربع تا 20 دقيقه صبر كنيد تا روي نان‌ها طلايي شود. البته اگر زودتر از اين زمان هم روي نان‌ها طلايي و برشته شد مي‌توانيد فر را خاموش كنيد.

[تصویر: r6nki72jwgnl30i19edl.gif]


پيراشكي خورجيني


مواد لازم براي داخل پيراشكي 10نفر:

350 گرم گوشت
چرخ‌كرده شترمرغ
3 ق‌س رب گوجه‌فرنگي
1 عدد پياز متوسط
4 /1 پيمانه جعفري خردشده
80 گرم پنير گوداي رنده شده
1 عدد فلفل دلمه‌اي متوسط
1 پيمانه آب
نمك و فلفل به ميزان دلخواه
روغن مايع به ميزان لازم
ادويه به مقدار لازم (پودر آويشن يا كاري به دلخواه)
2 ق س آرد

[تصویر: dq50l4bbt5t6ezmfl7m.jpg]


مواد لازم برای کرپ پیراشکی:

2 پيمانه آرد سفيد
1 ق‌س شكر (به ميزان دلخواه)
1/3 ق‌چ نمك
2 ق‌س روغن مايع
4 عدد تخم‌مرغ
2 و 2 /1 پيمانه شير


طرز تهیه داخل پيراشكي:

1. پياز را به صورت خلال‌هاي نازك خرد كنيد و با كمي روغن تفت دهيد تا طلايي رنگ شود.گوشت چرخ كرده را اضافه كرده و سرخ كنيد. رب گوجه‌فرنگي، نمك، فلفل و ادويه را به گوشت افزوده و بگذاريد گوشت با مقداري آب پخته شود.

2. فلفل دلمه‌اي را به شكل نگيني خرد كرده و با جعفري خرد شده به مواد گوشت اضافه كنيد. آب مايه گوشت را بهتر است كم بريزيد تا مواد داخل پيراشكي آب‌دار نباشند. وقتي مايه خوب بدون آب شد، اجاق را خاموش كرده و بگذاريد گوشت خنك شود.حالا كرپ را آماده كنيد(دستور تهيه آن را در ستون كناري بخوانيد.)

3. وقتي كرپ‌ها آماده و خنك شدند، نوبت درست كردن پيراشكي‌هاست. يك نان كرپ برداريد و مقداري از مايه گوشت در وسط كرپ بريزيد. كمي پنير گودا روي گوشت ريخته و نان پيراشكي را به شكل خورجين جمع كنيد. شما مي‌توانيد براي چسبيدن لايه‌هاي نان (در بالاي خورجين) از خمير آرد و آب استفاده كنيد. به اين‌صورت كه كمي آرد را با آب مخلوط كنيد و به شكل خمير در آوريدو به لبه‌هاي كرپ بماليد تا خوب به هم بچسبند.

4. وقتي همه پيراشكي‌هارا به همين ترتيب درست كرديد، وقت سرخ كردن آنهاست.در قابلمه‌اي كوچك روغن بريزيد؛ طوري‌كه پيراشكي‌ها در آن غوطه‌ور شوند. روغن را داغ كنيد و پيراشكي‌ها را يكي يكي يا حداكثر سه تا را با هم سرخ كنيد، پس از طلايي شدن آنها را درآورده، روي حوله كاغذي آشپزخانه يا صافي بگذاريد تا روغن اضافه آنها گرفته شود.

طرز تهیه کرپ پیراشکی:

1. مواد خشك (آرد، شكر و نمك) را در ظرفي مخلوط كرده و الك كنيد.تخم‌مرغ‌ها را در ظرفي شكسته، خوب هم بزنيد، سپس شير و روغن مايع را به آن اضافه كرده و باز هم بزنيد.

2. به مخلوط تخم‌مرغ، مواد خشك را هم كم كم اضافه كنيد و هم بزنيد. در اين مرحله بايد دقت كنيد كه خمير بدون گلوله و يكدست و به غلظت ماست باشد. براي اطمينان از يكدست شدن خمير كرپ مي‌توانيد پس از هم زدن آن را از يك صافي رد كنيد تا صاف و يكنواخت و بدون گلوله شود.

3 .ماهيتابه كوچكي را روي حرارت ملايم گرم كرده و كمي چرب كنيد. اگر تابه‌تان نو و بدون خش است نيازتان به روغن كمتر مي‌شود. وقتي مطمئن شديد كه تابه خوب داغ شده، يك پيمانه از مايه كرپ را در آن بريزيد و تابه را به آرامي بچرخانيد تا مايه همه جاي كف ماهيتابه را بپوشاند.

4. بعد از حدود هفت تا ده ثانيه وقتي مشاهده كرديد كه خمير خودش را مي‌گيرد و حباب‌هايي در نان ظاهر مي‌شود، وقت برگرداندن كرپ است. روي ديگركرپ را به مدت سه، چهار ثانيه حرارت داده و از ماهيتابه جدا كرده و كناري بگذاريد.حالا كرپ ديگر را آماده كنيد.

[تصویر: r6nki72jwgnl30i19edl.gif]

دلمه رنگارنگ سبزيجات

مواد لازم براي 2تا4 نفر

500 گرم برگ مو
2 عدد پياز بزرگ
3 ق س رب گوجه فرنگي
1/2 پيمانه روغن
نمک وفلفل به میزان لازم

[تصویر: xf484c5otxxzsi7bdarm.jpg]

مواد لازم براي داخل دلمه‌ها

2 پيمانه برنج
450 گرم گوشت چرخ كرده
1 عدد پياز(ریز خرد شود)
نمك، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
2 /1 پيمانه روغن
200 گرم سبزي خردشده (شامل: ‌جعفري، پيازچه، نعنا، شويد و گشنيز)

1. براي آماده كردن مواد داخل دلمه‌ها در تابه‌اي مقداري روغن ريخته و پياز را در روغن سرخ كنيد،سپس زردچوبه را افزوده، گوشت چرخ كرده را هم اضافه كرده و به همراه پياز خوب تفت دهيد.

2. حالا سبزي خردشده را هم اضافه کرده، مواد را مخلوط خوب سرخ كنيد. حرارت را خاموش كرده و گوشت را كنار بگذاريد.برنج را شسته به همراه يك پيمانه آب با مقداري روغن و نمک و فلفل روي حرارت بگذاريد. برنج را به صورت كته بپزيد تا آب برنج كم شده و نيم‌پز شود. حالا برنج نيم‌پز را به گوشت اضافه كرده و خوب مخلوط كنيد. مايه داخل دلمه‌ها آماده است.

3. برگ‌هاي مو را شسته و در آب جوش بيندازيد تا كمي نرم شود بعد بلافاصله آبكش كنيد. در هر برگ مقداري مايه دلمه ريخته و به شكل لوله‌اي بپیچید.

4. براي درست كردن دلمه پياز، آن را پوست كنده و از يك سمت، به صورت عرضي، يك شكاف عميق بزنيد و آن رادر مقداري آب جوش و نمك، پياز را قرار دهيد تا كمي نرم شود.سپس آن را از آب جوش خارج كنيد و زير آب سرد بگيريد.‌ پياز خنك‌شده را از هم باز كرده، ورقه ورقه كنيد. داخل هر ورقه را از مواد دلمه پر كرده و برگ پياز را به شكل بقچه يا لوله‌اي بپيچيد.

5. حالا كه همه دلمه‌ها آماده شدند ته ظرف مورد نظر يك لايه برگ دلمه چيده و دلمه‌ها را در ظرف بچينيد.‌ در تابه يا قابلمه‌اي جداگانه رب گوجه فرنگي را در كمي روغن تفت دهيد و مقداري نمك و فلفل اضافه كنيد. مي‌توانيد مقدار كمي هم آب اضافه كرده و آن را به شكل سس درآوريد.

6. سس را روي دلمه‌ها ريخته و آنها را بپزيد. به اين صورت كه ظرف را در فر ازپيش‌گرم‌شده با درجه حرارت 180 درجه سانتيگراد به مدت دو ساعت حرارت دهيد تا دلمه‌ها بپزند.بعد از پخت آنها را به آرامي و با دقت در ظرف مورد نظر چيده، كمي سس روي دلمه‌ها بريزيد و سرو كنيد.

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 2:59

ارسال‌ها: 18,264
تاریخ عضویت: ۲۸ فروردين ۱۳۹۰
اعتبار: 103371 |
لایک کرده: 5,497
لایکیده شده: 9,908 در 5,018 موضوع
سال تولد: 1363
محل تولد: تهران
محل زندگی: همدان
جنسیت:
شغل:
تاهل: متاهل
مدل گوشی :LG lbeloa
تلفن همراه :
حالت من

دلنوشته من:
˙·٠•♥✿3.2.1بی خیال غصه. ✿♥•٠·˙

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:51

ارسال‌ها: 18,264
تاریخ عضویت: ۲۸ فروردين ۱۳۹۰
اعتبار: 103371 |
لایک کرده: 5,497
لایکیده شده: 9,908 در 5,018 موضوع
سال تولد: 1363
محل تولد: تهران
محل زندگی: همدان
جنسیت:
شغل:
تاهل: متاهل
مدل گوشی :LG lbeloa
تلفن همراه :
حالت من

دلنوشته من:
˙·٠•♥✿3.2.1بی خیال غصه. ✿♥•٠·˙

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:51

تابستان كه مي‌شود دلمان ديگر خورش و خوراك و غذاهاي آب‌دار نمي‌خواهد. همه ما در ماه رمضان از ترس گرسنه شدن در همان دو وعده افطار و سحر آنقدر غذاهاي سنتي و مقوي خورده‌ايم كه حالا دلمان تنوع مي‌خواهد. در این مطلب روش تهيه چند مدل غذاي سبك و متفاوت را پيشنهاد داده‌ايم كه درتهيه همه‌شان يك فرمول واحد وجود دارد؛ اينكه قبل از مرحله پخت همه را اول بايد بقچه‌پيچ كنيد و بعد بپزيد. تنوع اين مدل غذاها كم هم نيست.

[تصویر: r6nki72jwgnl30i19edl.gif]

بورك

مواد لازم براي 2 نفر:

12 برگ مثلثي خمير يوفكا
300 گرم گوشت چرخ كرده
250 گرم قارچ
2 عدد فلفل دلمه‌اي رنگي
100 گرم پنير پيتزای رنده شده
1 عدد پياز متوسط
1 عدد تخم مرغ
3 /1 پيمانه شير
3 /1 پيمانه روغن
1 ق س رب گوجه فرنگي
2 /1 ق م آويشن
1 ق م زيره آسياب شده
نمك و فلفل به مقدار لازم
مقداري تخم خرفه يا كنجد براي روي نان‌ها

[تصویر: u79nd1nyqlokhjcaafoc.jpg]

طرز تهیه:

1. پياز را پوست كنده، شسته و نگيني خرد كنيد. داخل تابه مقداري روغن ريخته، روي حرارت بگذاريد تا داغ شود. پيازها را در روغن داغ ريخته، تفت دهيد. وقتي پيازها خوب طلايي و برشته شدند، گوشت چرخ كرده را به آنها افزوده و با قاشق از هم باز كرده، و سرخ كنيد. ادويه‌جات (نمك، فلفل، آويشن و زيره) را هم به گوشت بيفزاييد تا گوشت حين سرخ شدن مزه‌دار شود.

2. قارچ‌ها را شسته، ورقه‌اي يا نگيني (به دلخواه) خرد كنيد. وقتي گوشت سرخ شد، قارچ‌ها را هم اضافه كرده، تفت دهيد. حالا نوبت رب گوجه فرنگي است كه با مواد مخلوط شود. فلفل‌هاي دلمه‌اي را شسته، تخم‌هاي داخل‌شان را بيرون بياوريد و آنها را نگيني خرد كنيد.

3. تخم‌مرغ را شكسته، زرده و سفيده آن را از هم جدا كرده و در ظرف‌هاي جداگانه‌ بريزيد. به سفيده تخم مرغ، شير و روغن اضافه كرده و با چنگال خوب هم بزنيد. خميرهاي مثلثي يوفكا را روي سطحی صافي بچينيد.و اين مخلوط را با قلم‌موي مخصوص آشپزي روي خميرهاي يوفكا بماليد.

4. حالا با قاشق مقداري از مايه گوشت را برداشته، روي قسمت پهن خمير (قاعده مثلث) بريزيد. روي مايه گوشت كمي فلفل دلمه‌اي نگيني شده و مقداري پنير پيتزاي رنده شده بريزيد. از همان قسمتي كه مواد را ريخته‌ايد (قسمت پهن يا قاعده مثلث) نان را از سطح جدا كرده و به آرامي به شكل لوله جمع كنيد؛ طوري كه قسمت نوك مثلث روي رول قرار بگيرد.

5. زرده تخم‌مرغ را با چنگال خوب بزنيد و بعد با قلم‌موي آشپزي روي نان‌هاي بورك آماده شده بماليد و روي اين لايه چسبناك را كنجد يا تخم خرفه بپاشيد. فر را هم روشن كنيد تا با دماي 180 درجه سانتي‌گراد گرم شود.

6. بورك‌هاي آماده شده را در سيني‌ فر بچينيد. بعد از گرم شدن فر، سيني را در طبقه وسط قرار دهيد و به مدت حدود يك ربع تا 20 دقيقه صبر كنيد تا روي نان‌ها طلايي شود. البته اگر زودتر از اين زمان هم روي نان‌ها طلايي و برشته شد مي‌توانيد فر را خاموش كنيد.

[تصویر: r6nki72jwgnl30i19edl.gif]


پيراشكي خورجيني


مواد لازم براي داخل پيراشكي 10نفر:

350 گرم گوشت
چرخ‌كرده شترمرغ
3 ق‌س رب گوجه‌فرنگي
1 عدد پياز متوسط
4 /1 پيمانه جعفري خردشده
80 گرم پنير گوداي رنده شده
1 عدد فلفل دلمه‌اي متوسط
1 پيمانه آب
نمك و فلفل به ميزان دلخواه
روغن مايع به ميزان لازم
ادويه به مقدار لازم (پودر آويشن يا كاري به دلخواه)
2 ق س آرد

[تصویر: dq50l4bbt5t6ezmfl7m.jpg]


مواد لازم برای کرپ پیراشکی:

2 پيمانه آرد سفيد
1 ق‌س شكر (به ميزان دلخواه)
1/3 ق‌چ نمك
2 ق‌س روغن مايع
4 عدد تخم‌مرغ
2 و 2 /1 پيمانه شير


طرز تهیه داخل پيراشكي:

1. پياز را به صورت خلال‌هاي نازك خرد كنيد و با كمي روغن تفت دهيد تا طلايي رنگ شود.گوشت چرخ كرده را اضافه كرده و سرخ كنيد. رب گوجه‌فرنگي، نمك، فلفل و ادويه را به گوشت افزوده و بگذاريد گوشت با مقداري آب پخته شود.

2. فلفل دلمه‌اي را به شكل نگيني خرد كرده و با جعفري خرد شده به مواد گوشت اضافه كنيد. آب مايه گوشت را بهتر است كم بريزيد تا مواد داخل پيراشكي آب‌دار نباشند. وقتي مايه خوب بدون آب شد، اجاق را خاموش كرده و بگذاريد گوشت خنك شود.حالا كرپ را آماده كنيد(دستور تهيه آن را در ستون كناري بخوانيد.)

3. وقتي كرپ‌ها آماده و خنك شدند، نوبت درست كردن پيراشكي‌هاست. يك نان كرپ برداريد و مقداري از مايه گوشت در وسط كرپ بريزيد. كمي پنير گودا روي گوشت ريخته و نان پيراشكي را به شكل خورجين جمع كنيد. شما مي‌توانيد براي چسبيدن لايه‌هاي نان (در بالاي خورجين) از خمير آرد و آب استفاده كنيد. به اين‌صورت كه كمي آرد را با آب مخلوط كنيد و به شكل خمير در آوريدو به لبه‌هاي كرپ بماليد تا خوب به هم بچسبند.

4. وقتي همه پيراشكي‌هارا به همين ترتيب درست كرديد، وقت سرخ كردن آنهاست.در قابلمه‌اي كوچك روغن بريزيد؛ طوري‌كه پيراشكي‌ها در آن غوطه‌ور شوند. روغن را داغ كنيد و پيراشكي‌ها را يكي يكي يا حداكثر سه تا را با هم سرخ كنيد، پس از طلايي شدن آنها را درآورده، روي حوله كاغذي آشپزخانه يا صافي بگذاريد تا روغن اضافه آنها گرفته شود.

طرز تهیه کرپ پیراشکی:

1. مواد خشك (آرد، شكر و نمك) را در ظرفي مخلوط كرده و الك كنيد.تخم‌مرغ‌ها را در ظرفي شكسته، خوب هم بزنيد، سپس شير و روغن مايع را به آن اضافه كرده و باز هم بزنيد.

2. به مخلوط تخم‌مرغ، مواد خشك را هم كم كم اضافه كنيد و هم بزنيد. در اين مرحله بايد دقت كنيد كه خمير بدون گلوله و يكدست و به غلظت ماست باشد. براي اطمينان از يكدست شدن خمير كرپ مي‌توانيد پس از هم زدن آن را از يك صافي رد كنيد تا صاف و يكنواخت و بدون گلوله شود.

3 .ماهيتابه كوچكي را روي حرارت ملايم گرم كرده و كمي چرب كنيد. اگر تابه‌تان نو و بدون خش است نيازتان به روغن كمتر مي‌شود. وقتي مطمئن شديد كه تابه خوب داغ شده، يك پيمانه از مايه كرپ را در آن بريزيد و تابه را به آرامي بچرخانيد تا مايه همه جاي كف ماهيتابه را بپوشاند.

4. بعد از حدود هفت تا ده ثانيه وقتي مشاهده كرديد كه خمير خودش را مي‌گيرد و حباب‌هايي در نان ظاهر مي‌شود، وقت برگرداندن كرپ است. روي ديگركرپ را به مدت سه، چهار ثانيه حرارت داده و از ماهيتابه جدا كرده و كناري بگذاريد.حالا كرپ ديگر را آماده كنيد.

[تصویر: r6nki72jwgnl30i19edl.gif]

دلمه رنگارنگ سبزيجات

مواد لازم براي 2تا4 نفر

500 گرم برگ مو
2 عدد پياز بزرگ
3 ق س رب گوجه فرنگي
1/2 پيمانه روغن
نمک وفلفل به میزان لازم

[تصویر: xf484c5otxxzsi7bdarm.jpg]

مواد لازم براي داخل دلمه‌ها

2 پيمانه برنج
450 گرم گوشت چرخ كرده
1 عدد پياز(ریز خرد شود)
نمك، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
2 /1 پيمانه روغن
200 گرم سبزي خردشده (شامل: ‌جعفري، پيازچه، نعنا، شويد و گشنيز)

1. براي آماده كردن مواد داخل دلمه‌ها در تابه‌اي مقداري روغن ريخته و پياز را در روغن سرخ كنيد،سپس زردچوبه را افزوده، گوشت چرخ كرده را هم اضافه كرده و به همراه پياز خوب تفت دهيد.

2. حالا سبزي خردشده را هم اضافه کرده، مواد را مخلوط خوب سرخ كنيد. حرارت را خاموش كرده و گوشت را كنار بگذاريد.برنج را شسته به همراه يك پيمانه آب با مقداري روغن و نمک و فلفل روي حرارت بگذاريد. برنج را به صورت كته بپزيد تا آب برنج كم شده و نيم‌پز شود. حالا برنج نيم‌پز را به گوشت اضافه كرده و خوب مخلوط كنيد. مايه داخل دلمه‌ها آماده است.

3. برگ‌هاي مو را شسته و در آب جوش بيندازيد تا كمي نرم شود بعد بلافاصله آبكش كنيد. در هر برگ مقداري مايه دلمه ريخته و به شكل لوله‌اي بپیچید.

4. براي درست كردن دلمه پياز، آن را پوست كنده و از يك سمت، به صورت عرضي، يك شكاف عميق بزنيد و آن رادر مقداري آب جوش و نمك، پياز را قرار دهيد تا كمي نرم شود.سپس آن را از آب جوش خارج كنيد و زير آب سرد بگيريد.‌ پياز خنك‌شده را از هم باز كرده، ورقه ورقه كنيد. داخل هر ورقه را از مواد دلمه پر كرده و برگ پياز را به شكل بقچه يا لوله‌اي بپيچيد.

5. حالا كه همه دلمه‌ها آماده شدند ته ظرف مورد نظر يك لايه برگ دلمه چيده و دلمه‌ها را در ظرف بچينيد.‌ در تابه يا قابلمه‌اي جداگانه رب گوجه فرنگي را در كمي روغن تفت دهيد و مقداري نمك و فلفل اضافه كنيد. مي‌توانيد مقدار كمي هم آب اضافه كرده و آن را به شكل سس درآوريد.

6. سس را روي دلمه‌ها ريخته و آنها را بپزيد. به اين صورت كه ظرف را در فر ازپيش‌گرم‌شده با درجه حرارت 180 درجه سانتيگراد به مدت دو ساعت حرارت دهيد تا دلمه‌ها بپزند.بعد از پخت آنها را به آرامي و با دقت در ظرف مورد نظر چيده، كمي سس روي دلمه‌ها بريزيد و سرو كنيد.

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 143 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:51

ارسال‌ها: 7,343
تاریخ عضویت: ۱۴ مهر ۱۳۹۲
اعتبار: 34476 |
لایک کرده: 8,869
لایکیده شده: 6,819 در 4,455 موضوع
سال تولد:
محل تولد: ارومیه
محل زندگی: ارومیه
جنسیت:
شغل: دانشجو
تاهل: مجرد
مدل گوشی :نوکیا7230
تلفن همراه :
حالت من

دلنوشته من:
منتظرم......

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 15:50

ارسال‌ها: 7,342
تاریخ عضویت: ۱۴ مهر ۱۳۹۲
اعتبار: 34476 |
لایک کرده: 8,867
لایکیده شده: 6,818 در 4,455 موضوع
سال تولد:
محل تولد: ارومیه
محل زندگی: ارومیه
جنسیت:
شغل: دانشجو
تاهل: مجرد
مدل گوشی :نوکیا7230
تلفن همراه :
حالت من

دلنوشته من:
منتظرم......

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 129 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 3:52

ارسال‌ها: 3,201
تاریخ عضویت: ۵ اسفند ۱۳۹۲
اعتبار: 95889 |
لایک کرده: 9,281
لایکیده شده: 9,770 در 3,011 موضوع
سال تولد:
محل تولد: تهران
محل زندگی:
جنسیت:
شغل:
تاهل: در شرف ازدواج
مدل گوشی :به تو چه
تلفن همراه :
حالت من

دلنوشته من:
شخصیت منو با برخوردم اشتباه نگیر… شخصیت من چیزیه که من هستم… اما برخورد من بستگی داره به اینکه تو چی باشی

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 241 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 2:00

ارسال‌ها: 7,340
تاریخ عضویت: ۱۴ مهر ۱۳۹۲
اعتبار: 34476 |
لایک کرده: 8,862
لایکیده شده: 6,817 در 4,454 موضوع
سال تولد:
محل تولد: ارومیه
محل زندگی: ارومیه
جنسیت:
شغل: دانشجو
تاهل: مجرد
مدل گوشی :نوکیا7230
تلفن همراه :
حالت من

دلنوشته من:
منتظرم......

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 21:16

ارسال‌ها: 7,340
تاریخ عضویت: ۱۴ مهر ۱۳۹۲
اعتبار: 34476 |
لایک کرده: 8,862
لایکیده شده: 6,817 در 4,454 موضوع
سال تولد:
محل تولد: ارومیه
محل زندگی: ارومیه
جنسیت:
شغل: دانشجو
تاهل: مجرد
مدل گوشی :نوکیا7230
تلفن همراه :
حالت من

دلنوشته من:
منتظرم......

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 21:16

ارسال‌ها: 26,805
تاریخ عضویت: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
اعتبار: 241313 |
لایک کرده: 8,163
لایکیده شده: 5,272 در 2,619 موضوع
سال تولد: 1366
محل تولد: کــــــرج
محل زندگی: کــــــرج
جنسیت:
شغل: حسابدار
تاهل: متاهل
مدل گوشی :
تلفن همراه :
حالت من

دلنوشته من:
بهتــــرین حس دنیـــا داشتن یکی هست کـه تورو از خــودش بیشتر دوســـــت داره

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 21:16


گناه من....+ عكـــــــــــــــس

زمان کنونی: ۱۳۹۵/۴/۲۷، ۱۱:۲۵ صبح

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: ssaeedi
آخرین ارسال: ssaeedi
پاسخ: 1
بازدید: 3

ارسال پاسخ 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ارسال‌ها: 9 تاریخ عضویت: ۲۴ تير ۱۳۹۵ اعتبار: 0 | لایک کرده: 2
لایکیده شده: 5 در 5 موضوع
سال تولد: محل تولد: محل زندگی: جنسیت: شغل: تاهل: مجرد مدل گوشی : تلفن همراه : حالت من
ارسال: #1
گناه من....+ عكـــــــــــــــس

بودنم با تو...

گناه است!!

اما گناهی به شیرینیِ

خوابِ چشمانم...

که نماز صبحم را قضا میکند

تو،به همان اندازه دلچسبی گناهِ من!!



[تصویر: %DA%A9%D9%88%D9%87_%D8%BA%D9%85.jpg]

امضای ssaeedi

[تصویر: 4xcc_75mkypymc7jd1vwvx8mh.gif]

هرمـــــــــــــــان...

امروز ۱۰:۵۲ صبح
ارسال پاسخ 


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان


- - , .
.

فروم تاپ ایران...
ما را در سایت فروم تاپ ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار for4 بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 14:10